Ne glede na to, kje smo in kaj delamo, se v prijetnem prostoru boljše zabavamo s prijatelji in uživamo v času, ki ga imamo zase. Dobra akustika ni pomembna le v koncertnih dvoranah in kinodvoranah ter gledališčih, vpliva tudi na naše počutje pri jedi, zabavi, nakupovanju …
Restavracije, kuhinje, kavarne
Pri uspešnih restavracijah niso pomembne le dobra hrana, pijača in ustrezna cena. Kaj se zgodi, ko hrup izniči vsa ostala čutila? Dokazano je, da je hrup močan razlog za pritožbe v restavracijah in goste odvrača od tega, da bi uživali v dobri hrani. Glasno okolje negativno vpliva na razpoloženje gostov, na zaznavanje hrane in na kakovost storitve, nasprotno pa prijetno umirjeni prostori zvišajo vrednost doživetja gostov.
V šolskih jedilnicah in jedilnicah v podjetjih hrup preprečuje, da bi se uporabniki sprostili in nabrali novo energijo za delo.
Delovna mesta v kuhinjah in strežbi v neustreznih razmerah, kjer je veliko hrupa in ropota, zelo negativno vplivajo tudi na zaposlene. Povzročajo utrujenost, stres in težave pri sporazumevanju.
Zahteve:
- Akustična ureditev mora upoštevati higienske standarde.
- Zmanjšati je treba hrup v kuhinji in jedilnici.
- Zmanjšati je treba prenos hrupa iz kuhinje.
- Zagotoviti je treba razumljivost govora.
Rešitve:
- Uporaba zvočno-absorpcijskega stropa, ki ustreza higienskim zahtevam, da se zmanjša raven hrupa v kuhinji.
- Uporaba higienskih stenskih absorberjev za izboljšanje razumljivosti govora in zmanjšanje prenosa zvoka v druge prostore.
- Po možnosti namestitev stenskih absorberjev v bližini izvora hrupa.
Kako so hrup znižali v jedilnici univerzitetnega centra v Madridu
Velike restavracije in majhne kavarne
si delijo potrebo po zasebnosti, ki jo želijo gostje. Poleg tega pa so to prostori, v katerih je oblikovalcem dovoljena velika mera kreativnosti s stropnimi in stenskimi oblogami, samostojnimi visečimi absorberji različnih oblik, lahkimi pregradnimi stenami – vse iz različnih materialov, različnih barv in oblik. Prav zato ne bi smelo biti prezahtevno ustreči uporabnikom, ki si želijo mirnega in intimnega pogovora.
Verjetno vsak od nas pozna sicer simpatičen lokal, v katerem pa ni preveč mirno ali pa moramo govoriti pritajeno in se približati k sogovorniku, če želimo, da se naše govorjenje ne bo slišalo po celem prostoru? In lokale, v katerih kljub majhnemu številu gostov vse vrvi? Glasba sicer nekoliko prekrije govor izza sosednje mize, vendar dodatno zvišuje raven hrupa, ki so mu gostje sicer izpostavljeni samo v času obiska, zaposleni pa dolge ure. Si upate ob naslednjem obisku opozoriti natakarja, da vas hrup moti in ga prositi, naj nekaj ukrenejo glede tega?
Nakupovalno središče
Nakupovalni center veliko ljudem predstavlja prostor za druženje. Kljub temu jih ima veliko slabo prostorsko akustiko in s tem povišan hrup. Da se ta hrup omili, upravniki pogosto vrtijo glasno glasbo, ki naj bi nudila zvočno kuliso in s tem izboljšala nakupovalno izkušnjo. Ni pa dokazano, da ima glasna glasba želen pozitiven učinek. Kar je dokazano, je to, da 60 % kupcev trdi, da je jakost zvoka v javnih prostorih previsoka in da 44 % ljudi takšne prostore zapusti, ker je hrup preveč nadležen.
Razlogi za utrujenost po nakupovanju tako niso le prehojeni kilometri, postopanje in čakanje pred kabinami za pomerjanje. Utruja že sam vrvež v nakupovalnem središču. V umirjenem vzdušju se kupci raje zadržijo v trgovini, vsi – kupci in prodajalci – pa pridejo domov brez glavobola.
Rešitve za hodnike in preddverja:
- navpični absorberji, obešeni prečno na smer hodnika
- stenski absorberji Lambri, Varion in in Ecophon
- zvočno-absorpcijski stropi razreda A